Blog Archive

søndag den 2. marts 2014

Loer fra paris

I sidste uge kom hele mit album på Hobbyboden.dk's blog, og vist frem der,
jeg havde vente på det kom frem så det blev vist først der, men nu kan jeg vise det på min egen blog.
der var ikke de store beskrivelser ved dem hos hobbyboden, men jeg vil prøve at give lidt forklaringer med, 
der hvor det giver mening. 

Hele turen var sammen med en skøn ven Raller, som har taget mange af billederne, men tror jeg overtog kameraet mere og mere, og hygget mig meget med det. 
Jeg havde faktisk fået turen af ham, og han ønsket ikke noget for det, så lavet hele albummet 2 gang, så han fik det som tak for en skøn ferie. 

Hotel lo, det har faktisk det sidste jeg lavet, og det var slet ikke som min skiltse, kunne ikke finde et af bilederne, og gad nok heller ikke rigtig mere til sidste,


Alle billederne er fremkaldt i sepia, det hjælper til at papiret passer til billederne, og det er lidt mere blødt end  sort-hvid synes jeg.

Der hvor jeg havde flere billeder lavet jeg dobble lo, :D

 Raller er københavner, med stort K, og derfor er nogle af teksterne lidt til at for drille ham.

 De steder hvor jeg havde rigtig mange billeder, som her hvor der er udsigt overbyen, og jeg ikke synes de lige skulle scrappes til lo, havde jeg plastik lommer som jeg fyldte dem i, men da antallet ikke altid gik lige op, udfyldte jeg de tomme lommer med ensfarvet papir.
 Jeg havde fået en kasse med billeder fra da min morfar var i paris, i starten af 50erne, jeg vil gerne havde nogle af dem med i mit album, men kunne ikke lige se hvordan, men dem som høre til de steder hvor mine lommer er, er de kommet med på kartonet, 

 Ikke alle billederne viser farverne lige godt. :S
 Her ses et sted hvor jeg havde nogle billeder, som ikke lige passet ind nogle steder, jeg tog et ensfarvet, og satte dem der, sådan er der flere steder i albummer, og har brugt de tomme sider flere gange også, nogle gang passet det bare ikke ind i forhold til dobblesider og 3 sider fra samme sted, eller en ordenlig afslutning, og så var det dejligt med en tom farvet side.

 En ulempe med mine brune billeder var at de flotte farvet vinduer slet ikke kom til sin ret, men kunne fremkalde dem farvet, men det vil drille mit øje tror jeg.

 Rigtig mange af mine ting er skåret på sillouetten, overskrifter, pynt, border og meget andet.

 Nogle overskrifter giver heller ikke helt mening, hvis man ikke kigger ordenligt på billederne.

Jeg havde utrolig mange rigtig sjove og gode billeder fra Loure, og valgte at lave 2 dobble lo'er, og 2 enkle, jeg har så brugt papir som er ens, og derved giver en god sammenhæng.

 Og lige nogle plastisk lommer til de sidste..



Tak for at du kigget med, jeg ligger anden halvdel op en af dagene, og så kommer der nok et indlæg i hvordan jeg laver dem, med skitser og sådan.. 
Det var der nogle som var meget  inponeret over.. 

2 kommentarer:

Lise-Lotte sagde ...

fint ferie album, dejligt at mindes en god ferie og er sikker på din ven sætter pris på gaven

Karina Beck sagde ...

Superflot her også! ; )